Positionssystemet

Vi har nu arbetat intensivt med positionssystemet. Det har varit spännande då jag och Mia testat ett nytt arbetssätt.

  1. Först har vi låtit eleverna göra en entry ticket för att se vad de kunde.
  2. Sedan har vi utifrån resultatet lagt upp lektioner.
  3. Idag fick eleverna göra en exit ticket för att synliggöra gruppens lärande.

Här har eleverna fått illustrera olika tal med hjälp av tandpetare som var 100-tal, knappar som var 10-tal och lego som var en-tal. 

img_2339   img_2342

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s